Dsquared2ICON 0003 80S
För recept
1 519 kr
1 519 kr
1 789 kr
1 519 kr
2 629 kr
2 629 kr
2 959 kr
1 929 kr
2 079 kr
2 739 kr
2 079 kr
2 409 kr
2 629 kr
1 929 kr
2 409 kr
2 849 kr
2 629 kr
2 299 kr
2 849 kr
2 629 kr
3 069 kr
2 739 kr
3 069 kr
2 959 kr
2 959 kr
2 629 kr
2 409 kr
1 849 kr
2 539 kr
2 739 kr
2 409 kr
1 749 kr
2 299 kr
2 159 kr
2 409 kr
2 739 kr
2 299 kr
1 859 kr
1 769 kr
2 119 kr
2 429 kr
1 939 kr
2 279 kr
2 439 kr
2 509 kr
1 759 kr
1 859 kr
1 919 kr
1 419 kr
1 619 kr
1 979 kr
Trots att Madonna, Christina Aguilera, Justin Timberlake och Rihanna är så olika har de en sak gemensamt: sin entusiasm för kultmärket DSquared2. Märket grundades av de kanadensiska tvillingbröderna Dean och Dan 1994 och är mest känt för sin experimentlusta. Färger, former och material förenas glatt i ovanliga kombinationer som skapar en kontrastrik, slagfärdig och provokativ look.
Det dröjde dock ett tag innan bröderna slog igenom. Efter high school gick de en sommarkurs vid den berömda Parsons The New School for Design i New York, där de upptäckte att de hade kreativ talang. Snart bestämde de sig för att förverkliga sin dröm och startade sitt eget modemärke. År 1991 flyttade de till Milano för att etablera kontakter. Tre år senare lanserade de sin första herrkollektion med 35 modeller med hjälp av sina besparingar och stöd av Renzo Rosso, grundaren till modemärket Diesel. Kollektionen blev så populär att bröderna fick beställningar på mer än en halv miljon dollar. DSquared2 hade äntligen slagit igenom. Märket blev världsberömt 2001 när Madonna bad bröderna ta fram kläder till videonDo not tell meoch turnén Drowned World Tour.
Märkets sortiment utvidgades till en damkollektion 2003 och till en barnkollektion 2014. Utöver kläder omfattar sortimentet i dag skor, väskor, accessoarer och naturligtvis glasögon och solglasögon som perfekt återspeglar Dsquared2:s karakteristiska ungdomliga och hippa stil.
© 2008-2024, Nordic Eyewear AB, Med ensamrätt