Ta kontakt med oss på Mister Spex
Vi hjälper dig!

Är det något du undrar över, ett problem som du behöver hjälp med eller har du kanske rent av beröm?

Så här tar du kontakt:

Maila oss via:

support@misterspex.se

eller ring:

08-55 00 25 60
Måndag till fredag kl. 9–17

Du är också välkommen att besöka vår hjälpsida där vi har sammanställt all information.

Läs mer

Vill du ansöka om att jobba hos oss, skriva om oss eller samarbeta med oss?

Mer kontaktinformation
Här finns vi

Kontor (ej besöksadress)

Mister Spex
Sankt Eriksgatan 46C
112 34 Stockholm

Returadress:

Mister Spex
Box 49012
100 28 Stockholm

Kontaktinfo

Telefonnummer: 08-55 00 25 60
E-post: support@misterspex.se

Du kan nå oss: Måndag till fredag kl. 9–17

Vanliga frågor och svar

Hur kan jag spåra min beställning?

Så snart paketet har överlämnats till Posten får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse. I meddelandet finns en länk med ditt leveransnummer (ID), med hjälp av vilket du kan spåra leveransen.

Vad kostar det att prova hemma?

Det kostar inget att prova hemma: Leveransen, provperioden på 10 dagar och returen är helt kostnadsfri. Vid hemlån registrerar vi dina uppgifter och skapar en passiv faktura med ett belopp motsvarande bågarnas ordinarie pris.

Den passiva fakturan fungerar som säkerhet för de bågar vi lånat ut. När du returnerat bågarna till oss makuleras den passiva fakturan.

Läs mer

Hur skickar jag tillbaka en artikel?

Lägg ned följesedeln i paketet med returartiklarna. Har du inte kvar följesedeln går det bra att skriva ordernummer, namn och lite info om ditt ärende på en lapp.

Vi rekommenderar att paketet skickas med spårningsnummer, för din egen skull, om paketet mot förmodan skulle komma bort under postens process.

Så snart vi har tagit emot returen får du en mottagningsbekräftelse per e-post, och du får tillbaka pengarna inom 1–3 arbetsdagar.
Vid betalning mot faktura kan återbetalningen ta upp till 10 dagar, eftersom Klarna sköter dessa transaktioner. Vid obetald faktura så sker en automatisk makulering.

Anteckna leveransnumret när du skickar tillbaka paketet till Mister Spex, annars kan vi inte spåra leveransen.

Läs mer

Vilka värden behöver jag för att köpa glasögon i min styrka?

Du behöver ditt recept för att kunna beställa glasögon i dina styrkor. Tänk på att ett recept är giltigt i ett år, är det äldre än så kan synen ha förändrats sedan senaste undersökningen.

Läs mer


Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo