Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga service och upplevelse. Om du fortsätter surfa på vår webbplats godkänner du att vi använder cookies.

Vanliga frågor och svar

Hur kan jag spåra min beställning?

Så snart paketet har överlämnats till Posten får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse. I meddelandet finns en länk med ditt leveransnummer (ID), med hjälp av vilket du kan spåra leveransen.

Vad kostar det att prova hemma?

Det kostar inget att prova hemma: Leveransen, provperioden på 10 dagar och returleveransen är av princip kostnadsfria. Vid hemlån registrerar vi dina uppgifter och skapar en passiv faktura med ett belopp motsvarande bågarnas ordinarie pris. Detta är inte en faktura i vanlig bemärkelse utan en faktura som är "passiv" tillskillnad från en vanlig "aktiv" faktura.

Den passiva fakturan fungerar som säkerhet för de bågar vi lånat ut. När du returnerat bågarna till oss makulerar vi den passiva fakturan.

Läs mer

Hur skickar jag tillbaka en artikel?

Fyll i det bifogade returformuläret och lägg det i paketet med returartiklarna.
Sätt fast returetiketten på paketet. Se till att du helt täcker över den ursprungliga leveransetiketten.

Lämna in paketet hos ditt lokala postombud.
Så snart vi har tagit emot returen får du en mottagningsbekräftelse per e-post, och du får tillbaka pengarna inom 1–3 arbetsdagar. Vid betalning mot faktura kan återbetalningen ta upp till 10 dagar, eftersom Klarna sköter dessa transaktioner.

Anteckna leveransnumret när du skickar tillbaka paketet till Mister Spex, annars kan vi inte spåra leveransen.

Läs mer

Vilka värden behöver jag för att köpa receptbelagda glasögon?

Vi behöver ditt nuvarande recept för att kunna tillämpa dina individuella korrektionsvärden. Värdena finns i glasögonreceptet och anges både för höger och för vänster öga. Det är viktigt att värdena inte är äldre än 2 år, eftersom din syn kan förändras under den tiden.

Läs mer

Vad händer om jag inte längre har min returetikett?

För beställningar värda mer än 400kr innehåller paketet en returetikett från Posten. Kontakta vår kundtjänst om etiketten saknas. Vi skickar direkt en ny etikett till din e-postadress.




Ytterligare frågor? Våra optiker hjälper dig gärna!

Skriv till oss på:
support@misterspex.se
Eller ring oss:
08-55 00 25 60

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Ta del av erbjudanden och följ de senaste trenderna. Prenumerera nu och få 5% rabatt på din första order.

Säkra betalningsalternativ

Välj mellan faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank.

Säkra betalningsalternativ

Fri frakt

Vi erbjuder alltid fri frakt på alla ordrar över 700 kr och levererar med Posten för snabbast leverans!

Följ Mister Spex

Exklusiva tävlingar, senaste trenderna, och personliga råd.


* Summa av normalt butikspris för bågen och cirkapriset för två antireflexbehandlade, reptåliga plastglas med en enda styrka (brytningsindex 1,5) och sfär på högst +6,0/–6,0 D; cyl. +2,0/–2,0 D.

** Alla bågar levereras med två antireflexbehandlade, reptåliga plastglas med en enda styrka (brytningsindex 1,5) och sfär på högst +6,0/–6,0 D; cyl. +2,0/–2,0 D.

De överstrukna priserna är Mister Spex normala priser.