Har du frågor som du känner att du vill prata med en optiker om?
Det kan till exempel gälla ditt recept, ditt synfel eller vilken typ av glas du ska ha. Vår optiker står till tjänst och guidar dig vidare.
Kontakta kundtjänst på nummer 08 55 00 25 60 och beskriv ditt ärende så kommer vår optiker att ringa upp dig.
Så snart paketet har överlämnats till Posten får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse. I meddelandet finns en länk med ditt leveransnummer (ID), med hjälp av vilket du kan spåra leveransen.
Det kostar inget att prova hemma: Leveransen, provperioden på 10 dagar och returen är helt kostnadsfri. Vid hemlån registrerar vi dina uppgifter och skapar en passiv faktura med ett belopp motsvarande bågarnas ordinarie pris.
Den passiva fakturan fungerar som säkerhet för de bågar vi lånat ut. När du returnerat bågarna till oss makuleras den passiva fakturan.
Läs merLägg ned följesedeln i paketet med returartiklarna. Har du inte kvar följesedeln går det bra att skriva ordernummer, namn och lite info om ditt ärende på en lapp.
Vi rekommenderar att paketet skickas med spårningsnummer, för din egen skull, om paketet mot förmodan skulle komma bort under postens process.
Så snart vi har tagit emot returen får du en mottagningsbekräftelse per e-post, och du får tillbaka pengarna inom 1–3 arbetsdagar.
Vid betalning mot faktura kan återbetalningen ta upp till 10 dagar, eftersom Klarna sköter dessa transaktioner. Vid obetald faktura så sker en automatisk makulering.
Anteckna leveransnumret när du skickar tillbaka paketet till Mister Spex, annars kan vi inte spåra leveransen.
Läs merDu behöver ditt recept för att kunna beställa glasögon i dina styrkor. Tänk på att ett recept är giltigt i ett år, är det äldre än så kan synen ha förändrats sedan senaste undersökningen.
Läs mer** Alla glasögonbågar levereras med två enkelslipade, antireflexbehandlade och reptåliga plastglas (brytningsindex 1,5) och sfär på högst +6,00/-6,00 D; Cyl +2,00/-2,00 D.
.
* De överstrukna priserna är Mister Spex ordinarie priser.