Zum Hauptinhalt springen

Ytterligare ämnen

Leverans onlineköp

Vad kostar frakten

Fri frakt för alla beställningar på slipade glasögon och solglasögon. För kontaktlinser har vi fri frakt på beställningar över 500 kr. Beställningar under 500 kr kostar 39 kr. Din beställning expedieras av oss och levereras av PostNord.

Vid köp av enbart båge utan slipat glas tar vi ut en fraktkostnad på 39 kr.

Leveranstider

De beräknade leveranstiderna visas på varje produktsida under beställningsprocessen.

Många av våra produkter är lagervaror som kan skickas direkt. Det gäller t.ex:

  • Solglasögon utan recept/skräddarsydd färgning

  • Kontaktlinser med standardvärden

  • Vårdande produkter

  • Oslipade bågar (köp endast bågar)

Det kan hända att slipade glasögon eller solglasögon och vissa av våra kontaktlinser inte kan packas och skickas till dig direkt efter beställningen.

Slipade glasögon och solglasögon:

Beroende på valt glaspaket, färgton, ytbehandling och dina styrkor får vi antingen dina glas specialtillverkade av våra partners eller så är de redan tillgängliga för oss och behandlas direkt.

Kontaktlinser:

Alla kontaktlinser i vårt sortiment är inte lagervaror. Detta beror på det stora antalet möjliga kombinationer av styrkor, justering och astigmatismnivå för toriska kontaktlinser - eller på att enskilda artiklar med viss styrka efterfrågas för sällan för att alla kombinationer ska kunna lagerhållas. I dessa fall beställer vi din önskade produkt direkt från tillverkaren.

Obs: De beräknade leveranstiderna visas i produktinformationen. När du har angett dina synvärden kommer de att visas mer specifikt i kundkorgen.

Leveransspårning

Så snart paketet har överlämnats till PostNord får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse. I meddelandet finns en länk med ditt leveransnummer (ID) där du kan spåra din leverans, beroende på typ av beställning. Våra försändelser skickas delvis spårbart.

Gå till Postens leveransspårning

Kan leveransadressen och fakturaadressen vara olika?

Vi skickar gärna din beställning till en annan leveransadress än den som är registrerad på ditt konto. Ange helt enkelt den adress dit du vill få din beställning levererad. Om du vill få de beställda varorna skickade till en annan adress än fakturaadressen väljer du att betala med kreditkort eller debetkort. Observera att leverans endast är möjlig inom det land du beställer ifrån.

PS. Skulle du upptäcka att du angett fel leveransadress, kontakta kundtjänst via telefon så snart som möjligt så hjälper vi dig. Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra leveransadress i en redan placerad order. Om det blivit fel hjälper vi dig att annullera din beställning så att du kan placera en ny order med korrekta uppgifter.

OBS - tänk på att du är ansvarig för att angiven leveransadress är korrekt.

10%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarMister Spex Service ChattService ChattMister Spex Kontakt Telefon(+46) 20-127025

Betalningsalternativ

Ikon Klarna
Ikon VISA
Ikon Mastercard
Ikon Swedbank
Ikon Handelsbanken
Ikon SEB
Ikon Nordea

Fraktsätt

Ikon Postnord