Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga service och upplevelse. Om du fortsätter surfa på vår webbplats godkänner du att vi använder cookies.

Returinformation

Så fort vi behandlat och godkänt din retur kommer en returbekräftelse skickas till den mailadress du angav när du placerade din order.

Att tänka på innan du returnerar bågar med slipade styrkor eller solglasögon:

  • Tänk på att det kan ta lite tid att vänja sig vid nya styrkor, ibland upp till 3 veckor eller längre om du har progressiva glas. Läs mer om det i avsnittet om invänjning.

  • Bågarna behöver ofta justeras för att sitta bra.

  • Information angående regler för öppet köp finns i avsnittet om 90 dagars öppet köp.

  • Vi rekommenderar att alla returer skickas med full spårning

  • Kom ihåg att ange namn och ordernummer så att vi kan ta reda på vem returen tillhör.


1. Viktig information innan och i samband med retur

  • Produkten måste returneras i oförändrat skick, i originalförpackning och med alla eventuella tillverkaretiketter och äkthetsintyg på plats.

  • Produkten måste vara i skick att kunna säljas på nytt.

  • Alla returer inspekteras vid ankomst och återbetalningar utbetalas endast förutsatt att varorna uppfyller våra returkrav.

  • Returkostnaden står du som kund själv för.

  • Det är viktigt att den returnerade varan är väl förpackad och att korrekt porto erlagts. Vi rekommenderar att spårbar leverans väljs vid retur av glasögon och solglasögon.


2. Hur returnerar jag?

  • Lägg ned följesedeln i paketet med returartiklarna.

  • Har du inte kvar följesedeln går det bra att skriva ordernummer, namn och lite info om ditt ärende på en lapp.

  • Skicka paketet till följande adress:
    Mister Spex
    Box 49012
    100 28 Stockholm
  • Vi rekommenderar att du tar ett kvitto från ditt postombud och att returen skickas med full spårning. Detta för din egen skull om returen mot förmodan skulle komma bort vid postens hantering. Mister Spex tar inget ansvar för eventuell transportskada eller förlust av returnerad vara.

  • När vi mottagit, behandlat och godkänt din retur kommer du få en returbekräftelse skickad till den e-post du angav när du placerade din order.


  • För frågor eller funderingar gällande återbetalningar kontaktar du Klarna via Klarna appen eller via hemsidan.

  • .

    Retur för hemlån

    Du kan enkelt förbereda din retur och eventuella beställning online. Följ länken som du fått via mejl eller logga in på ditt konto via hemsidan. Vill du hellre använda dig av det medföljande retur- och beställningsformuläret går det också bra. Fyll i dina styrkor och eventuella tillval och lägg ner formuläret i lådan tillsammans med bågarna. Glöm inte bort att ange vilken typ av glas du önskar. Bra att veta är att du har möjlighet till fler val om du gör beställningen direkt online.

    Kontakta gärna vår kundtjänst om du har fler frågor.
    Vi nås på telefon 08-55 00 25 60 eller via mejl till support@misterspex.se


    Var den här informationen till hjälp?


    Ytterligare frågor?

    Vi hjälper dig gärna!

    Skriv till oss på: Eller ring oss:
    support@misterspex.se 08-55 00 25 60

    Prenumerera på vårt nyhetsbrev

    Ta del av erbjudanden och följ de senaste trenderna. Prenumerera nu och få 5% rabatt på din första order.

    Säkra betalningsalternativ

    Välj mellan faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank.

    Säkra betalningsalternativ

    Fri frakt

    Vi erbjuder alltid fri frakt på alla ordrar över 700 kr och levererar med Posten för snabbast leverans!

    Följ Mister Spex

    Exklusiva tävlingar, senaste trenderna, och personliga råd.


    ** Alla glasögonbågar levereras med två enkelslipade, antireflexbehandlade och reptåliga plastglas (brytningsindex 1,5) och sfär på högst +6,00/-6,00 D; Cyl +2,00/-2,00 D.

    .

    * De överstrukna priserna är Mister Spex ordinarie priser.