Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga service och upplevelse. Om du fortsätter surfa på vår webbplats godkänner du att vi använder cookies.

Returinformation

Så fort vi behandlat och godkänt din retur kommer en returbekräftelse skickas till den mailadress du angav när du placerade din order.

Att tänka på innan du returnerar bågar med slipade styrkor eller solglasögon:

  • Tänk på att det kan ta lite tid att vänja sig vid nya styrkor, ibland upp till 3 veckor eller längre om du har progressiva glas. Läs mer om det i avsnittet om invänjning.

  • Bågarna behöver ofta justeras för att sitta bra.

  • Information angående regler för öppet köp finns i avsnittet om 90 dagars öppet köp.

Kontakta alltid vår kundtjänst på telefon 08-55 00 25 60 eller via e-post till support@misterspex.se innan du returnerar din vara.

1. Viktig information innan och i samband med retur

  • Produkten måste returneras i oförändrat skick, i originalförpackning och med alla eventuella tillverkaretiketter och äkthetsintyg på plats.

  • Produkten måste vara i skick att kunna säljas på nytt.

  • Alla returer inspekteras vid ankomst och återbetalningar utbetalas endast förutsatt att varorna uppfyller våra returkrav.

  • Returkostnaden står du som kund själv för.

  • Det är viktigt att den returnerade varan är väl förpackad och att korrekt porto erlagts. Vi rekommenderar att spårbar leverans väljs vid retur av glasögon och solglasögon.


2. Hur returnerar jag?

  • Fyll i det medskickade returformuläret och lägg det i paketet med returartiklarna.

  • Hittar du inte formuläret går det också bra att skriva ordernummer, namn och lite info om ditt ärende på en lapp.

  • Skicka paketet till följande adress:

    Mister Spex
    Box 49012
    100 28 Stockholm
  • Vi rekommenderar att du tar ett kvitto från ditt postombud och att returen skickas med full spårning. Detta för din egen skull om returen mot förmodan skulle komma bort vid postens hantering. Mister Spex tar inget ansvar för eventuell transportskada eller förlust av returnerad vara.

  • När vi mottagit, behandlat och godkänt din retur kommer du få en returbekräftelse skickad till den e-post du angav när du placerade din order.


För frågor eller funderingar gällande återbetalningar kontaktar du Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller via email till info@klarna.se.

Returformulär för hemlån

Hittar du inte returformuläret som skickades med i din försändelse?
Ingen fara, här kan du ladda ner det som PDF och skriva ut hemma.

Returformulär PDF: Beställnings- och returformulär för hemlån

Det går såklart även bra att skriva en egen lapp som du skickar med i paketet. Var bara noga med att skriva tillhörande ordernummer tydligt så vi lätt hittar dig i systemet. Skriv även lite kort kring ditt ärende och skicka gärna med en kopia på ditt recept, så att det inte blir några onödiga missförstånd i kommunikationen med oss.

Kontakta gärna vår kundtjänst om du har fler frågor.
Vi nås på telefon 08-55 00 25 60 eller via mejl till support@misterspex.se


Var den här informationen till hjälp?


Ytterligare frågor? Vi hjälper dig gärna!

Skriv till oss på:
support@misterspex.se
Eller ring oss:
08-55 00 25 60

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Ta del av erbjudanden och följ de senaste trenderna. Prenumerera nu och få 5% rabatt på din första order.

Säkra betalningsalternativ

Välj mellan faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank.

Säkra betalningsalternativ

Fri frakt

Vi erbjuder alltid fri frakt på alla ordrar över 700 kr och levererar med Posten för snabbast leverans!

Följ Mister Spex

Exklusiva tävlingar, senaste trenderna, och personliga råd.


** Alla glasögonbågar levereras med två enkelslipade, antireflexbehandlade och reptåliga plastglas (brytningsindex 1,5) och sfär på högst +6,00/-6,00 D; Cyl +2,00/-2,00 D.

.

* De överstrukna priserna är Mister Spex normala priser.