Ytterligare ämnen

Reklamationer

1. Kontaktlinser och linstillbehör:

Upplever du problem med dina kontaktlinser?

Kontrollera först att du har beställt enligt ditt giltiga linsrecept samt mottagit rätt produkt.

Kontakta sedan vår kundtjänst via e-post till support@misterspex.se för vidare instruktioner. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt och ange ditt ordernummer.

Spara alltid linserna, om möjligt förvara dem i ett linsetui med vätska. För att vi ska kunna ersätta dig med ny produkt behöver vi motta den defekta linsen. Vid godkänd reklamation ersätter Mister Spex alltid dig som kund med en ny likadan produkt.

I samband med en reklamation av kontaktlinser har Mister Spex rätt att begära in recept som styrker att beställda produkter är ordinerade av optiker.

2. Solglasögon och glasögon:

Det är viktigt att undersöka produkten noggrant när den anländer. Som kund har du ansvar för att kontrollera att de levererade produkterna är felfria när du tar emot dem. Om en produkt mot förmodan skulle vara skadad eller på annat sätt felaktig när den anländer ska du kontakta oss inom 7 dagar från mottagandet för att vi ska kunna gå vidare med ditt ärende som en eventuell reklamation.

Produktgaranti

Vi erbjuder två års produktgaranti på alla våra solglasögon och glasögon. Produktgarantin gäller endast på produktionsfel och inte självförvållade skador eller slitage efter användning.

Vill du reklamera en produkt kontaktar du oss via e-post till support@misterspex.se så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.

I samband med reklamation av slipade glasögon har Mister Spex rätt att begära in recept som styrker att beställda produkter är ordinerade av optiker.

20%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo