Ytterligare ämnen

90 dagars öppet köp

Vi på Mister Spex vill att du ska vara nöjd med de produkter som du köper hos oss! Därför erbjuder vi dig som kund 90 dagars öppet köp på alla våra produkter. Det gäller även för slipade glasögon, solglasögon och vid rabatterade priser.

Kontaktlinser

Mister Spex ger dig rätt att ångra ditt köp inom 90 dagar från den dag du tagit emot dina linser. Då kontaktlinser är en medicinsk produkt måste linserna returneras i obruten originalförpackning och vara i oförändrat skick, dvs. ej öppnande, skadade eller lagade. Vi godkänner ej returer på linsboxar som man ritat eller skrivit på.

OBS: Mister Spex ger dig inte rätt att öppna förpackningen (linsboxen) för att kontrollera att varan stämmer med din beställning. Använd informationen på förpackningens (linsboxen) utsida för att kontrollera att du fått rätt produkter innan du öppnar boxarna.

Kontaktlinser räknas som medicinska produkter och undantas därmed från konsumentköplagens rätt att öppna en förpackning för att kontrollera att varan fungerar.

Solglasögon

Vi erbjuder fri retur vid köp av solglasögon. Gäller ej solglasögon slipade med styrka eller optiska glasögon med tillvalda solglas. Inom 90 dagar får du pengarna tillbaka, förutsatt att solglasögonen returneras i oanvänt originalskick, i originalemballage tillsammans med medföljande tillbehör. Du får givetvis öppna din order och prova solglasögonen på samma sätt som du provar en vara i en butik, innan du eventuellt väljer att returnera dem.

  • Kontrollera alltid varan noga vid mottagen leverans. Om produkten du mottagit mot förmodan är skadad eller på annat sätt felaktig när den anländer ska du kontakta kundtjänst inom 7 dagar.

  • Produkterna måste vara i oförändrat skick. Vi godkänner inga returer där produkterna har använts, gått sönder eller skadats till följd av vanvård, oaktsamhet eller olyckshändelse.

I det fall du hanterat varan i större omfattning än vad som beskrivs här får du stå för varans värdeminskning. Mister Spex tillämpar en fullständig värdeminskning (dvs. hela varans värde) om returnerad vara inte är i skick att säljas på nytt (såsom ny vara).

Läs mer om våra köpvillkor här.

Glasögon

Om de mottagna glasögonen inte passar eller om de helt enkelt inte uppfyllde dina förväntningar har du alltid 90 dagars öppet köp, även för slipade glasögon och nedsatta priser. En förutsättning är dock att glasögonen är oanvända.

Om styrkorna i glasögonen inte känns bra får du gärna kontakta kundtjänst innan du returnerar så kan vi se om vi hittar orsaken till detta.

För att returen ska kunna godkännas gäller följande:

  • 90 dagars öppet köp för glasögon gäller INTE om produkterna är använda, gått sönder eller skadats p.g.a. vanvård, oaktsamhet eller olyckshändelse eller om du ej följt våra skötselråd.

  • Samtliga tillbehör måste finnas med såsom fodral och putsduk samt eventuella certifikat och äkthetsintyg. Skicka även med originalglasen som medföljer vid leverans.

  • Kontrollera alltid varan noga vid mottagen leverans. Om produkten du mottagit mot förmodan är skadad eller på annat sätt felaktig när den anländer ska du kontakta kundtjänst inom 7 dagar.

Returinformation för köp online

Vill du returnera en vara?

Logga in på ditt Mister Spex-konto för att registrera din retur

Om du beställt som gäst kan du registrera din retur genom att klicka på knappen nedan. Vänligen ha ditt ordernummer och din e-postadress redo.

Returnera och beställ slipade glas

Vill du beställa slipade glas till ett par bågar eller solglasögon från en befintlig beställning?

Detta är möjligt om du returnerar bågen du vill få slipad inom 10 dagar samt att den är i oanvänt originalskick. Det krävs dock att bågen fortfarande finns i vårt lager då vi kommer att ta en ny produkt till din nya beställningen.

Följ stegen ovan för att registrera din retur online och placera en ny order med slipade glas.

Så fort vi tagit emot, behandlat och godkänt din retur kommer en returbekräftelse skickas till den mailadress du angav när du placerade din order.

20%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo