Ytterligare ämnen

Returinformation för onlineköp

Viktig information i samband med retur: Förpacka produkterna väl och lämna in paketet hos ditt postombud. Ta kvitto som ett bevis på att produkterna är inlämnade. Mister Spex tar inget ansvar för eventuell transportskada eller förlust av returnerad vara på produkter som inte förpackats ordentligt. Så fort vi behandlat och godkänt din retur kommer en returbekräftelse skickas till den mailadress du angav när du placerade din order.

Solglasögon - fria returer

Vi erbjuder fri retur vid köp av solglasögon. Se till att produkterna är ordentligt förpackade när du skickar tillbaka dem. Du bär nämligen själv ansvaret för paketet/produkterna tills vi tar emot dem. Klistra enkelt på den bifogade retursedeln och skicka tillbaka ditt paket kostnadsfritt till oss. Se till att ta kvitto på att du lämnat in paketet hos ombudet. Gäller även solglasögon med nedsatt pris dock ej solglasögon med slipat glas.

Glasögon & kontaktlinser

  • Returkostnaden står du som kund själv för.

Förpacka produkterna väl, du bär nämligen själv ansvaret för paketet/produkterna tills vi tar emot dem. Vi rekommenderar att returen skickas med full spårning och att du tar ett kvitto från ditt postombud. Detta för din egen skull om returen mot förmodan skulle komma bort vid postens hantering. Mister Spex tar inget ansvar för eventuell transportskada eller förlust av returnerad vara.

Skriv ner ordernummer, namn och lite info om ditt ärende på en lapp så att vi kan koppla returen till dig.

Skicka paketet till följande adress:

Mister Spex SE

Box 49012

100 28 Stockholm

  • När vi mottagit, behandlat och godkänt din retur kommer du få en returbekräftelse skickad till den e-post du angav när du placerade din order

För frågor eller funderingar gällande återbetalningar kontaktar du Klarna via Klarnas app eller via deras hemsida.

Retur för hemlån

Returen för ditt hemlån är givetvis gratis!

Skicka tillbaka glasögonen i samma box som de kom i och använd medföljande retursedel.

Du kan enkelt förbereda din retur och din eventuella beställning online. Följ länken som du fått via mejl eller logga in på ditt konto via hemsidan. Har du inget konto skapar du ett genom att klicka på "Saknar du ett lösenord?". Välj båge, fyll i dina styrkor och välj glas samt eventuella ytbehandlingar. Så snart vi hanterat din retur kommer din order på slipade glasögon att aktiveras.

Kontakta gärna vår kundtjänst om du har fler frågor. Vi nås på telefon 08-55 00 25 60 eller via mejl till support@misterspex.se

10%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo